مالیات خودرو

مالیات خودرو برای چه؟

مالیات نقل و انتقال خودرو هزینه‌ای است که همه دارندگان خودرو باید نسبت به پرداخت آن، اقدام کنند. البته عده‌ای فکر می‌کنند که مالیات نقل و انتقال خودرو فقط برای قشر خاصی است و بقیه از پرداخت آن معاف هستند. در صورتی که بر اساس قوانین تصویب شـده، علاوه بر حقوق کارمندان، به هر کالایی که خرید و فروش می‌شود، مالیات تعلق می‌گیرد که خودرو هم در این دسته قرار دارد. در این مقاله قصد داریم در مورد مالیات خودرو با شما صحبت کنیم.

این مالیات زمانی پرداخت می‌شود که قصد فروش خودرو را دارید و به همین دلیل، به آن مالیات نقل و انتقال خودرو می‌گویند. متأسفانه این مسئله‌ای است که افراد زیادی به آن توجه نمی‌کنند. تنها نکته جدید در مورد مالیات نقل و انتقال خودرو، تغییراتی است که در روش پرداخت آن صورت گرفتـه است. لازم به ذکر است دریافت مالیات یکی از مهم‌ترین روش‌های تامین بودجه مورد نیاز دولت است.

 

مدارک لازم برای پرداخت مالیات خودرو

با توجه به فراهم شدن امکان صدور و استفاده از برگ سبز خودرو به جای سند، بسیاری از خریداران و فروشندگان خودرو، از طریق دفاتر اسناد رسمی برای خرید و فروش خودرو اقدام نمی‌کنند و این موضوع موجب عدم پرداخت مالیات شده است. به همین دلیل مالیات نقل و انتقال خودرو به وجود آمد تا افرادی که قصد خرید و فروش خودرو را دارند، در ابتدای امر به سامانه پرداخت مالیات خودرو مراجعه کننـد و نسبت به پرداخت مالیات خودرو اقدامات لازم را انجام دهنـد.

برای این منظور لازم است مدارک زیر را تهیه کرده و به دفتر پیشخوان پردیس مراجعه کنیم:

  1. کارت ملی مالک
  2. سند مالکیت (برگ سبز)
  3. برگ کمپانی
  4. سند نقل و انتقال
  5. مفاصا حساب های سال های قبل
مالیات خودرو دفتر پیشخوان پردیس مفاصا حساب تعویض پلاک
مالیات خودرو دفتر پیشخوان پردیس مفاصا حساب تعویض پلاک

3 دیدگاه دربارهٔ «مالیات خودرو»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

پیمایش به بالا